post
اشتراک این مطلب در :

????

? وضعیت رقابت در بازار هدف و استراتژی قیمت‌گذاری

شناخت وضعیت بازار یکی از اساسی‌ترین گام‌ها در زمان انتخاب استراتژی قیمت‌گذاری (Pricing Strategy) در مورد تحلیل آمیخته بازاریابی است.

به عنوان مثال در بازارهای رقابتی معمولا سطح عمومی قیمت‌ها تعیین کننده قیمت است و یک فروشنده نمی‌تواند برای مدت طولانی از این قیمت تخطی کند. به این استراتژی قیمت گذاری Competitive Pricing می‌گویند.

در مقابل در بازارهای انحصاری، بسته به سطح انحصار می‌توان از استراتژی‌هایی نظیر Cost-plus Pricing (قیمت‌گذاری بر اساس قیمت تمام شده) یا Demand Pricing (قیمت‌گذاری بر اساس سطح تقاضا) استفاده کرد.

 

تبلیغات اینترنتی ارغوان

تنها مرکز کاملترین تبلیغات اینترنتی در ایران

www.TeameArghavan.ir

09198136110

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *